۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲
خانواده امپراتور ژاپن

امپراتور جدید به خاطر عشقش به کوهنوردی شناخته شده است و پنج دهه است که به تفریح ​​و سرگرمی مشغول بوده است.  او عضو باشگاه آلپاین ژاپن است و مقالاتی در مجله اعضای آن ارائه کرده و عکس‌های خود را از کوه‌ها در نمایشگاه‌های تحت حمایت باشگاه به نمایش گذاشته است.  او همچنین از موسیقی لذت می برد و در دوران دانشجویی خود با ارکستر دانشگاه گاکوشوین ویولا می نواخت.

خانواده امپراتور جدید شامل همسرش، ملکه ماساکو، و دخترشان، پرنسس آیکو است.

امپراتور ناروهیتو

امپراتور ناروهیتو متولد 1960، 63 سال سن دارد. او قبل از ولیعهد شدن با عنوان شاهزاده هیرو شناخته می شد. نشان شخصی او آزوسا یا درخت کاتالپا است. ناروهیتو در سال 1991 در سن 31 سالگی، زمانی که پدرش آکیهیتو امپراتور شد، به طور رسمی به عنوان ولیعهد معرفی شد. او از سال 1992 به عنوان محقق مهمان در موزه تاریخ دانشگاه گاکوشوین خدمت کرده است.

امپراتور جدید به خاطر عشقش به کوهنوردی شناخته شده است و پنج دهه است که به تفریح ​​و سرگرمی مشغول بوده است.  او عضو باشگاه آلپاین ژاپن است و مقالاتی در مجله اعضای آن ارائه کرده و عکس‌های خود را از کوه‌ها در نمایشگاه‌های تحت حمایت باشگاه به نمایش گذاشته است.

 او همچنین از موسیقی لذت می برد و در دوران دانشجویی خود با ارکستر دانشگاه گاکوشوین ویولا می نواخت.

او حتی امروزه در اجراهای منظم ارکستر فارغ التحصیلان دانشگاه گاکوشوین Gakushūin به نواختن این ساز ادامه می دهد.

ناروهیتو به رفتارهای کمی غیر متعارف، حداقل بر اساس استانداردهای خانواده امپراتوری، از جمله گاهی اوقات همراه داشتن دوربین در حین انجام وظایف رسمی، شهرت دارد.

با این حال، او به خاطر راحت بودن با مردم در هنگام سفر به خارج از کشور مشهور است. برای مثال در سفر به دانمارک در سال 2017، او که اجباراً با مردمی که به او سلام میکردند، عکس گرفت و همین نوع رفتار، دست اندرکاران آژانس خانواده امپراتوری را آشفته کرد!

ناروهیتو فرزند اول امپراتور بازنشسته آکیهیتو و ملکه می چیکو متفاوت از نسل های قبلی خانواده امپراتوری تربیت شد. هنگامی که می چیکو باردار شد، درخواست کرد و یک کتابچه راهنمای سلامت مادر-کودک را دریافت کرد که معمولاً در بین مادران آینده توزیع می‌شد تا اطلاعاتی مانند سلامت مادر در دوران بارداری و آمار حیاتی، تغذیه و واکسیناسیون نوزاد را ثبت کند.

پس از تولد ناروهیتو در بیمارستان آژانس خانواده امپراتور، آکیهیتو و میچیکو از رسم واگذاری پسرشان به پرستاران امتناع کردند و در عوض تصمیم گرفتند که به عنوان یک خانواده، با هم و در کنار هم زندگی کنند.

وقتی ناروهیتو تنها هفت ماهه بود، می چیکو امپراتور را در یک سفر دو هفته‌ای به ایالات متحده همراهی کرد. بسیاری از مردم یادداشت هایی را که میچیکو برای مراقبان ناروهیتو گذاشته بود، به یاد می آورند، از جمله این درخواست که "حداقل یک بار در روز ناروهیتو را خوب بغل کنید."(در واقع ملکه می چیکو مانند مادران معمولی، شیانه روز، از ناروهیتو مواظبت و نگهداری کرده است)

در سن شش سالگی، ناروهیتو تحصیل در گاکوشوین را اغاز کرد. مدرسه ای که اکثر اعضای خانواده امپراتوری در آن تحصیل کرده اند. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در مدرسه، در دانشگاه گاکوشوین ثبت نام کرد.

 در ادامه تحصیلات تکمیلی، بخش اول دوره دکتری را در دانشکده علوم انسانی دانشگاه در سال 1988 به پایان رساند.

در حالی که بسیاری از اعضای خانواده امپراتوری به تحصیل در علوم طبیعی علاقمند هستند، ناروهیتو، علوم انسانی را انتخاب کرد و در رشته ی بر تاریخ  قرون وسطی تمرکزکرد. او از سال 1983 تا 1985 مطالعات بیشتری در کالج مرتون، دانشگاه آکسفورد، در مورد تاریخچه انتقال آب در رودخانه تایمز در انگلستان تحقیق و پژوهش کرد.

او بعداً علاقه خود را به موضوع آب گسترش داد و تحقیقات در این زمینه را به یک پژوهش و پیگیری همیشگی تبدیل کرد.  هنگامی که ناروهیتو به بزرگسالی رسید، سوال خیلی از مردم و جامعه ژاپن این بود که او با چه کسی ازدواج خواهد کرد؟

 او تلاش خود برای یافتن همسر را به صعود از کوه فوجی تشبیه کرد، و هنگامی که در یک کنفرانس مطبوعاتی از او پرسیدند که در چه مرحله ای هستید؟  با تبسم، پاسخ داد: "در حدود ایستگاه هفتم، دو سوم راه صعود را طی کرده ام "

پس از هفت سال اظهار علاقه و عاشقی، در سال 1993 ناروهیتو با ماساکو اوادا، دیپلمات سابقی که در سال 1986 در جریان پذیرایی از پرنسس النا اسپانیا در کاخ توگو ملاقات کرده بود، ازدواج کرد.

 

ملکه ماساکو

ملکه ماساکو، 60 ساله، در سال 1963 به عنوان اولین فرزند دیپلمات ارشد ژاپن " اووادا هیساشی" به دنیا آمد. نشان شخصی او هاماناسو یا رز ساحلی است.  این ملکه که فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد است، یک دیپلمات سابق است که به زبانهای انگلیسی، آلمانی و فرانسوی مسلط است.

در نوجوانی او یک بازیکن علاقمند به بیسبال بود. پس از ازدواج با امپراتور،حالا در کوهنوردی و اسکی به او پیوسته است. ملکه جدید در ژاپن به دنیا آمد اما بیشتر دوران کودکی خود را در خارج از کشور یعنی محل ماموریت های پدرش گذرانده است. از یک سالگی در مسکو زندگی کرد و سال بعد در دو سالگی به ژنو نقل مکان کرد. از چهار سالگی هم در نیویورک زندگی می کرد. در هفت سالگی به ژاپن، بازگشت و در مدرسه خصوصی Denenchōfu Futaba Gakuen ثبت نام کرد که تا دبیرستان در آن تحصیل کرد.

 در سال 1979، زمانی که پدرش به عنوان کنسولگر سفارت ژاپن در آمریکا منصوب شد، بار دیگر برای زندگی به ایالات متحده بازگشت. او با انتقال به دبیرستان دولتی در ماساچوست، بعداً به دانشگاه هاروارد رفت و در سال 1985 در رشته اقتصاد ریاضی فارغ التحصیل شد.

پس از فارغ التحصیلی و زندگی مجدد در ژاپن، ماساکو در دانشکده حقوق دانشگاه توکیو در کلاس های آموزشی شرکت کرد.

او در سال 1987 کار خود را در وزارت امور خارجه آغاز کرد و زمانی که در این وزارتخانه بود از سال 1988 تا 1990 تحصیلات تکمیلی خود را در کالج بالیول دانشگاه آکسفورد(Balliol College, University of Oxford ) گذراند.

او پس از نامزدی با ناروهیتو در سال 1993 وزارت را ترک کرد. در سال 2001، ماساکو، دخترش پرنسس آیکو را به دنیا آورد. درست قبل از 40 سالگی، در سال 2003، تشخیص داده شد که ماساکو به زونا( یک بیماری پوستی و ویروسی) مبتلا شده است و به تدریج فعالیت های عمومی اش را کمتر کرد.  بعداً گزارش شد که او از یک اختلال سازگاری مرتبط با استرس رنج می برد.

اگرچه به گفته پزشکان کاخ، ماساکو هنوز گاهی اوقات خوب نیست،اما در سال‌های اخیر حضورش در مراسمهای عمومی بیشتر شده است.

 در سال 2013، او برای شرکت در مراسم سرمایه گذاری ویلم الکساندر به عنوان پادشاه هلند به هلند سفر کرد و در یک ضیافت رسمی سال بعد که پادشاه و همسرش از ژاپن دیدن کردند، شرکت کرد. در سال 2018، برای اولین بار در 15 سال گذشته، ملکه ماساکو در نشست سالانه انجمن صلیب سرخ ژاپن شرکت کرد. در همان سال، او همچنین در مهمانی باغ پاییزی شاهنشاهی شرکت کرد و به جای اینکه مانند سال‌های گذشته نشستی کوتاه داشته باشد، در کل رویداد حضور دائم و طولانی داشت.

ملکه های ژاپن معمولا به طور سنتی کرم ابریشم را پرورش می داده اند و انتظار می رود که ماساکو نیز همین کار را انجام دهد.

 

پرنسس آیکو که در سال 2001 متولد شد، اکنون 22 سال دارد. تنها فرزند این زوج امپراتوری، لقب او پرنسس توشی و نشان شخصی او گویو تسوتسوجی یا آزالیای چوب پنبه ای است. پرنسس آیکو از دوران دبستان در Gakushūin تحصیل کرده است. در سال 2018، به عنوان دانش آموز سال دوم دبیرستان، برای مدرسه تابستانی به بریتانیا سفر کرد.

در فوریه 2020 او در دانشگاه گاکوشوین پذیرفته شد و در آنجا در رشته زبان و ادبیات ژاپنی تحصیل کرد.. در 5 دسامبر 2021، یکشنبه پس از بیستمین سالگرد تولدش، او در مراسم رسمی رسیدن به سن بلوغ شرکت کرد و توسط امپراتور نشان بزرگ تاج گرانبها را دریافت کرد. او در جشن سال نو 2022 در کاخ امپراتوری به عنوان اولین رویداد عمومی خود به عنوان عضوی از خانواده امپراتوری شرکت کرد. اولین کنفرانس مطبوعاتی او در 17 مارس برگزار شد.

منبع:

https://www.nippon.com/en/japan-topics/c06105/meet-the-new-imperial-family.html?cx_recs_click=true

 

پژوهشگر: محمدعلی هژبری

کد خبر 16602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =